بشاگرد

سلام دوستان

امروز خبر وقوع زلزله ۲/۶ ریشتری در بشاگرد هرمزگان و پس لرزه های اون در دل هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری و آمدن و نیامدن اشخاصی خاص گم شد. راستی بشاگرد واقعا محروم است حتی زمانی که زلزله می آید  فرصتی برای معرفی این منطقه محروم  وجود ندارد .

ادامه نوشته

با شعار آمدن بهار بهار نمی آبد

سلام دوستان

امروز خبر ثبت نام دو چهره معروف در سایتها و محافل خبری خبر ساز شد . بیگمان حضور اسفند یار رحیم مشاعی بعنوان نامزد  در انتخابت ریاست جمهوری هزینه های کشور را که تا کنون به خاطر وی هزینه های زیادی متحمل شده است را صد چندان خواهد کرد .  

پافشاری زیاد از حد احمدی نژاد بر همراهی با شخصی که بود و نبودش برای ملکت تاثیری ندارد همگان را نگران  و تئورسین ها را  به اشتباه انداخته است.  استفاده رییس دولت از اطلاعات محرمانه  و بودجه بیت المال برای مطرح نمودن وی جای سوال است. رییس جمهوری که شعارش و افتخارش همراهی و همکاری و همدمی با مردم بوده چه شده که به همان نیرو های پا برهنه که اعتقاد و اعتمادی به ایشان داشته اند بریده و فکر میکند با نمایش مکرر  دادن پرچم کشور به دست اسفندیار مردم هم به او رای  خواهند داد. آیا بار دیگر کشور دچار تنش خواهد شد.باید ایستاد و دید که رییس جمهور یک مملکت در حد و اندازه یک رییس دولت ظاهر خواهد شد و یا یه دوست و همراه یک شخص خاص  که اعمال و رفتارش هزیته های زیادی را بر مردم تحمیل نموده است . آیا رییس دولت به آرامش و امنیت فکری مردم توجه خواد نمود .

 

آرامش

سلام دوستان

امروز خبر ثبت نام دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم بد جور در محیط های مجازی خبر ساز شد

 و به نظر میرسد در آینده ای نزدیک اردوکشی های خیابانی و ارائه اطلاعات طبقه بندی شده جهت استفاده تبلیغاتی نامزد های ریاست جمهوری یکی از اصول اصلی حاکمیت بنام امنیت فکری که خود باعث افزایش مقبولیت و شادی و آرامش مردم میشود را به باد دهد . بی گمان آقای هاشمی یکی از کهنه کاران سیاسی که دارای  اجتهاد می باشد که از بنیانگذاران اصلی پایه های حکومتی کشورمان بوده و می باشد . سابقه مبارزات او و مدیریت او در پستهای سیاسی  او را مردی کهنه کار در مسایل سیاسی ساخته است . اما به نظر من حضور مجدد او در صحنه رقابت سیاسی دو باز تاب مهم را دارد . اولا ایشان نتوانسته  مدیری مورد اعتماد را که مورد توجه مردم باشد تربیت کند و خود به میدان آمده است دوما به او نمی تواند فرشته نجاتی برای مردمی باشد که به دلیل پافشاری بر حقوق هسته ای خود گرفتار محاصره اقتصادی شده اند و بیش تر به نظر می رسد حضور او به دلیل حوادث مربوط به انتخابات سال های ۸۴ و ۸۸ است که به نوعی وی و خانواده او در مضان اتهام هایی از طرف رییس دولت فعلی  قرار گرفتند که اگر او رییس دولت شود این حوادث تلخ به فراموشی سپرده خواهد شد . با بررسی اجمالی سایتهای خبری این تفکر که او نماینده جریان اصلاح طلب می باشد بیشتر جلب توجه می کند خصوصا بازتاب و خوشحالی این سایتها و اقدامات چندین ساله ایشان و فرزندانشان خود گویای این مساله است که او نمیتواند نماینده همه مردم باشد امید است که با پختگی فراوان وی  قدمی در جهت آبادانی بیشتر این مملکت برداشته شود نه اینکه به قدرت رسیدن مجدد وی وسیله ای برای گروگشی گروههای سیا سی از یکدیگر شود . ان شا الله.

 

حجر بن عدی یکی از نماد های مظلومیت شیعه

سلام دوستان

شاید همه شما خبر نبش قبر حجر بن عدی صحابی رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) در سوریه را شنیده باشید . انتظار زیادی از وهابیهای به ظاهر مسلمان که امروزه باعث اختلاف و شکاف بین مسلمانان شده اند و با اقدامات نابخردانه خود باعث حصر مسلمین در کشور های خارج از جهان اسلام شده اند نیست .آنها نماد انسانهای مسلمان به ظاهر مذهبی و خشک مقدسی هستند که در عصر مدرنیته و در جهانی که فریاد حفظ حقوق بشر کشور های غربی گوش فلک را پر  و کر نموده است به راحتی مسلمانان را سر می برند و دختران و زنانشان را به کنیزی می برند . هر چند محکوم نکردن انهدام  نماد های مذهبی اسلامی توسط سازمانهای بین المللی خود ساخته کشور های غربی و دول  به اصطلاح اسلامی دور از انتظار نبود اما خبر سالم بودن پیکر مطهر آن بزرگوار پس از گذشت سالها از شهادت وی خود دلیلی بر تایید حقانیت شیعیان و گواهی بر وعدهای حق الهی در خصوص رجعت بزرگان میباشد. نمونه های زیادی از سالم بودن پیکر مطهر شهدا در رسانه ها دیده ایم اما سالم بودن پیکر صحابه پیامبر اعظم که همه مسلمانان ارادت قلبی به ایشان و اصحاب بزرگوارشان دارند و تعدی این خوارج از اسلام به پیکر این بزرگوار نمونه ای است که اگر خوب توسط رسانه ها باز تاب داده شود میتواند چهره کریه این گروه را به همه مسلمانان نشان دهد و صد البته نشانه هایی جهت افزایش  ایمان ما باشد .

نبش قبر آن بزرگوار توسط تعدادی از عناصر گروهای تکفیری

عناصر جبهه النصره پنجشنبه گذشته پس از کندن قبر حجر بن عدی، پیکر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند

 

پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ،  تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.

ادامه نوشته

حیوان در لباس انسان (فرهنگی)

پرتره‌ی حیوانات وحش تلاشی برای تطبیق پرتره‌های حیوانات با پوشش‌های انسانی است که به دنبال تطابق شخصیتی میان تصوير انساني از این حیوانات و پوشش‌هایی خاص برمی‌گردد. پوشش‌های مختلف با خودشان شخصیت به همراه دارند و بر شخصیت آدمی هم تاثیر می‌گذارد.

شخصی از اهل تفكر و مراقبه در گوشه ای از صحن حضرت رضاعلیه السلام نشسته و در دریایی از تفكر فرو رفته بود یك مرتبه حالی به او دست داد و صورت ملكوتی افرادی را كه در صحن مطهر بودند مشاهده كرد، دید خیلی عجیب و غریب است.صورت های مختلف و زننده و ناراحت كننده از اقسام صورت حیوانات، و بعضی از آنها صورت هایی بود كه از صورت چند حیوان حكایت می كرد؛ درست مردم را تماشا كرد دید در بین این جمعیت كسی نیست كه صورتش سیمای انسانی باشد مگر یك نفر سلمانی (آرایشگر) كه در گوشه صحن كیف خود را باز كرده و مشغول اصلاح كردن و تراشیدن سر كسی است؛ دید فقط او به شكل و صورت انسان است.

از بین جمعیت با عجله خود را به او كه نزدیك در صحن بود رسانید و سلام كرد و گفت: آقا می دانید چه خبر است؟سلمانی خندید و گفت: آقا تعجب مكن، آئینه را بگیر و خودت را نگاه كن! خودش را در آئینه نگاه كرد؛ دید صورت خود او هم به شكل حیوانی است.عصبانی شده آئینه را بر زمین زد. سلمانی گفت: آقا برو خودت را اصلاح كن آئینه كه گناهی ندارد.

منبع: (علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی، معادشناسی، ج 2، ص 291.)

فکر میکنید مابا اعمال زشت خود چه صورتی را برای خود ساخته ایم  واگر روزی برسد که صورت خود را قبل از مرگ ببینیم چکار میکنیم.

اصلا آیا می‌دانید چه گناهانی باعث می‌شود صورت ما شبیه یک حیوان بخصوص شود؟ آن گناهان کدامند و آن حیوانات که چهره انسان به صورت آنها می‌شود کدام است؟

ادامه مطلب


 

ادامه نوشته

ایام شهادت حضرت فاطمه(س) تسلیت باد

شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله تسلیت باد

صدای پای بهار

سلام دوستان

                                  عید باستانی نوروز  و سال نو مبارک .

 

 

بار الها به عزیزانمان و دوستانمان صحت و عافیت و موفقیت در این سال نو عطا فرما .آمین 

 

روش تبلیغ دین و فرهنگ

 
 
سلام دوستان
 یکی از راههای گسترش فرهنگ دینی  در داخل و خارج از کشور و مبارزه با تهاجم فرهنگی نوشتن و تبلیغ و سخن گفتن به زبان ساده و قابل فهم مردم می باشد .شکی نیست که فرهنگ و سنت و دین ما غنی و آثار تالیف شده به زبان کشور خودمان هم زیاد می باشد .سایتها و برنامه های تلوزیونی زیادی به زبان خودمان داریم و به دلیل طرح  نظریه  اسلام سیاسی که  مبتنی بر قرآن و سنت میباشد سالهاست که مورد غضب کشورهای استعماری قرار گرفته ایم . که به نظر بایستی جهت گسترش اندیشه و تفکر خود از تمامی ابزار و امکانات کشور جهت تبلیغ دین و اندیشه خود استفاده نمود.  در سالهای اخیر نقش شبکه های تلوزیونی العالم و پرس تی وی در بیداری اسلامی کشور های عربی نقشی تعیین کننده داشته  است و به همین دلیل این شبکه ها مورد غضب قرار گرفته اند .اما اگر همه مسئولین و روشن فکران به اهمیت این روش تبلیغ پی ببرند قطعا انقلابی در این زمینه زخ خواهد داد و میشود به عنوان الگو به نقش مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری در راه اندازی مرکز نشر معارف اسلامی در جهان که با کمک های مردمی در قم تاسیس و با ارسال کتابهای دینی به یکصد و ده کشور جهان اشخاص زیادی را مسلمان و شیعه نماید اشاره کرد که جهت استحضار عزیزان با این شخصیت معنوی آشنا میشویم. 
 

دسترسي به قران كريم، كتب ادعيه، كتاب‌هاي مختلف با موضوعات اسلامي و... آنقدر براي ما آسان است كه در مخيله‌هايمان هم نمي‌گنجد كه برخي براي دسترسي به يك جلد قرآن كفشهايشان را مي‌فروشند تا هزينه ارسال نامه‌ با يك موسسه اسلامي را بدست بياورند؛ موسسه‌اي كه اين كتب را رايگان به اقصي نقاط دنيا ارسال مي‌كند.

 حتي اگر اين موضوع هم برايمان قابل باور باشد، حتما نمي‌دانيم كه آن موسسه در ايران واقع بوده است و طبيعتا اين هم برايمان غريب خواهد بود كه اين موسسه را كسي راه انداخته و با مجاهدت پاي آن نشسته كه همين چند روز پيش از دنيا رفت و ما تازه نامش را شنيديم!

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّد مجتبی موسوی لاری» شنبه 19 اسفندماه به ديار باقي شتافت تا نامش براي اولين بار به گوش خيلي‌ها بخورد و كم‌كم تلاش‌هاي خالصانه‌اش در «مركز نشر معارف اسلامى در جهان» به چشم بيايد.

ادامه نوشته

وهابیت دین انگلیسی

 سلام دوستان

 از گذشته یکی از الگوهای رفتاری روباه پیر توجه به نقاط ضعف سایر ممالک و نفوذ همه جانبه در آن سرزمین بوده است . ادیان سازی و توجه به اشخاص فرومایه و به قدرت رساندن آنهایی که در سایه دولت فخیمه انگلیس حرکت می نمودند از جمله این اقدامات بوده است . کمک به استقلال برخی از کشور ها درجهت تضعیف کشوری بزرگ و در نظر گرفتن خطوط فرضی اختلاف برانگیز نیز از راههای گذاشتن بذر کینه و اختلاف میان مردم دنیا بوده است . بیگمان توجه به فرقه وهابیت و به قدرت رساندن آنها با کمک خانواده آل سعود یکی از مظالم این کشور سلطنتی در حق مسلمین اعمم از اهل تشیع و تسنن میباشد. کشتار روزانه شیعیان در عراق .پاکستان ویمن و سوریه و گاها ایران به بهانه مشرک بودن و تخریب آثار اسلامی به بهانه شرک از خیانت های گشترده و عالم گیر این فرقه دست ساز انگلیسی میباشد. در این سلسله مباحث به نحوه روی کار آمدن این دین انگلیسی و آرا و عقاید آنان و سپس جنایات آنان خواهیم پرداخت .

روی کار آمدن وهابیت به نقل از  از دفتر خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیسی:

  در سال 1710 میلادی وزارت مستعمرات انگلیس مستر همفر را به همراه 9 مامور دیگر برای بررسی و جمع آوری اطلاعات در خصوص اسلام و زمینه های ایجاد تفرقه بین مسلمین به مصر، عراق، ایران حجاز و استانبول فرستاد.همفر ابتدا به استانبول آمد و در آن شهر با فردی مذهبی آشنا شد و به تحصیل علوم اسلامی پرداخت. وی مدت 2 سال در این منطقه جمع آوری اطلاعات نمود و گزارش عملکرد ماهانه­ی خود را توسط رابطین اطلاعاتی به وزرات مستعمرات انگلیسی ارسال می­کرد.

 

 

ادامه نوشته

حکومتهای مردمی

سلام دوستان

یکی از ویژگیهای اصلی و عمده دولتهایی که از مکانیسم قدرت نرم در درون و بیرون کشور خود استفاده میکنند حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف خصوصا پاسداشت مراسم ملی و مذهبی  و تعیین سرنوشت خود با انتخابات دموکراتیک می باشد هرچند که اکثر تحلیل گران معتقد به  گسترش توان نظامی  یک کشور می باشند لیکن این قدرت نظامی در جایی  محدود میشود و آنجا جایی است که مردم با حضور خود در صحنه بر مشروعیت  ومقبولیت دولت و حکومت خود مهر تایید میزنند بی دلیل نیست که از ابتدا امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بر حضور گسترده مردم در همه صحنه ها تاکید دارند و شاید به همین دلیل تا کنون نقشه های استعماری غرب علیه این نهال نو پا به لطف مدد الهی به شکیت انجامیده است  و آگاهی مردم در صحنه های گوناگون نظیر انقلاب و پیروزی حکومت اسلامی و سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی انجامید و جنگ تحمیلی و بازسازی پس از جنگ ومساله هسته ای  و فتنه مخملی سال ۸۸  یکی پس از دیگری به نفع مردم کنترل گردید که همگی حکایت از حضور آگاهانه مردم در حمایت از حکومت علارقم فشار و تنگانی اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه است .

ادامه نوشته